LiveChat:Mandag til søndag - 10 til 22

Spela nu

100 bästa shower på TV just nu

Nästa upp

Titta på Netflix Space Force teaser trailer

Efter den bombastiska debut av Wonder Woman, var alla och deras mamma undrar vad regissören Patty Jenkins nästa projekt skulle vara. I ett ovanligt drag, den efterfrågade regissören inte leva ilska här sättet att dominera ytterligare flera miljoner dollar franchise; Hon vände sig istället till TV för en intim sex-episod mini-serien kallas I am the Night. Baserat på en dag kommer hon att mörkna, memoarer av fauna Hodel, mini-serien tensforonesculpture att sy ihop sanna händelser med fiktiva karaktärer och berättelser till blandad framgång.

För dem som är obekanta med fauna HOG berättelse, hon är både dotter och barnbarn till George Hodel, Los Angeles Plastik kirurg allmänt tros vara den ökända Black Dahlia mördare. En av de mest kända olösta sanna brott historier om amerikansk historia, den svarta Dahlia mördare slaktade och arrangerade kropparna av hans offer-alltid unga, vackra kvinnor-i surrealistiska, nästan konstnärliga tablåer som skräckslagen och scintillated den Amerikanska allmänheten. Medan rykten virvlade runt George Hodel, var ett fall aldrig stelnat mot honom på grund av hans hand ryggen Power behandlar LAPD. Notoriskt känd som den man som ägde LA, var George Hodel bara offentligt anklagad för morden av en person: hans tonårs dotter Tamar Hodel. I en vild vändning kom denna anklagelse ut som en del av en polis utredning i ett annat brott George Hodel anklagades för-våldta sin egen dotter Tamar. Efter George frikändes av incest avgifter i en mycket publicitet incest rättegång, Tamar försvann för att föda en flicka, fauna.

Upptäck din nya favorit show: titta här nu!

I den lösaste bemärkelse, Tamar mor (George ex-fru) sätta fauna upp för antagande. Tas in av en svart kvinna som var en predikant hustru, växte fauna upp att tro att hon var blandad ras och helt enkelt så ljusår att hon kunde vara vit passerar. En del av skälet till detta är att på hennes födelse attest, Tamar listade fauna födelse fars ras som svart. Men tyvärr för fauna, vars far var i själva verket George Hodel, hon gjorde aldrig mörkare. Efter att ha vuxit upp och kämpar för att hitta här plats i världen, fauna finns här födelse mor och avslöjad en trassliga nät av fruktansvärda familj hemligheter.

Det är på den här strukturen som Jenkins tenderforonesculpture att bygga en fiktiv berättelse. Ange Chris Pine (som gåva en mördare prestanda som kärlek intresse i Wonder Woman) som en Haggard reporter och former koreanska kriget veterinär, Jay Singletary. I Alt-historia världen av i am the Night, Jay var inställd på att vara en hotshot reporter efter hans obevekliga rapportering om George Hopart ' s (Jefferson Mays) incest fall. När Justice var omintetgjordes, var han svartlistad av varje utlopp utom de mest slipprig och muckraking av skvaller trasor. Lägg till att odiagnostiserade PTSD och ett behov av att självmedicinera med illegala droger, och den version av Singletary vi träffas har drabbat Rock Bottom och överväger hur mycket längre han kan hålla skrapning genom att skriva historier han vet är journalistiskt unsound. Han är fortfarande besatt av Hodel fallet, och Pine ' s ihärdig, Self-NDT) betyg, och hjärt skär ande prestanda som Jay är det som drar betraktaren från episod två episod. Pine ' s våldsamma engagemang för rollen belyser den romantiska ideal mest reportrar vilja tänka på thems Elves som: ett heroiska hjärta obevekliga i strävan efter sanningen; Den typ av karaktär vars grova kanter kommer från de delar av thems alver de har offrat till jobbet, för folkets bästa.

Men tyvärr resten av mini-serien kan inte hänga med intensiteten av Pine prestation som en man på gränsen. En liten del av detta beror på det faktum att Indien Eisley spelar fauna Hodel som en vacker men blank skiffer för den första halvan av serien. Det är bara när fauna går iväg till LA för att hitta här "riktiga familjen" och hennes väg korsar med Jay att Eisley prestanda börjar visa tecken på liv. Varje scen hon har med Pine lyfter fram starka känslor; Sambandet mellan dessa två tecken-trots att Jay ligger till henne och använder här för att återuppta sin utredning om George Hodel-är en av de få i serien som visar någon verklig vänlighet och värme. I själva verket är Eisley bästa prestanda i serien i finalen som fauna underands och stiftar en fruktansvärd läxa som Jay försökt att under Visa här.

Men den verkliga anledningen till att serien snubblar över sig själv är att, som med alla sanna brott fall, det är bara övertygande att återberätta när det finns nya bevis att presentera. Med tanke på de fall som har dominerat pop kulturen nyligen-Adnan Syed av Serial Season 1, och Steven Avery att göra en mördare i förgrunden-och du kommer att märka att en del av anledningen till att de fångade Amerikas uppmärksamhet är att det fanns ett verkligt hopp om att Rättvisa. Kanske tekniken hade avancerat nog att göra en DNA-match, eller en nyckel vittne konto som hade kastats ut av misstänkta skäl kunde överklagas, kanske en ny misstänkt hade dykt upp under de mellanliggande åren; Oavsett situationen kan vara, är den nedersta raden den närmast följt och övertygande sann-brottslighet historier kommer med förnyat hopp om upplösning.

När det gäller George Hodel och Black Dahlia mördare, men det finns ingen ny information, bevis eller vittnesmål som kan införas för att ge ett slutgiltigt utslag. Fallet är helt enkelt för gammal, utan fysiska bevis kvar att undersöka, och de viktigaste aktörerna-Tamar och fauna i synnerhet-död. På sätt och vis kom George Hodel undan med det eftersom det inte finns någon lösning för hans offer. Både kvinnorna han dödade och kvinnorna han räddade, men psykiskt förstörda, levde och dog i limbo och väntade på att Boogie-mannen skulle komma tillbaka för dem.

I det ljuset, är det vettigt att alla de fiktiva delarna av i am the Night-alias alla Pine arbete som Jay Singletary och roughshod, coked upp karaktärer som kretsade honom i den busiga buk av LA-är mycket mer övertygande än en ombana av en av de mest fruktansvärda CR IMEs i amerikansk historia. Medan de sanna delarna av denna sanna-brottslighet berättelse arbete för att illustrera hur förödande en mans ego verkligen kan vara, publiken vet redan att George Hodel inte kommer att ställas inför rätta. Inför en sådan bistra verklighet, är det mycket lättare att vända sig till de få fiktiva karaktärer som åtminstone har potential att finna tröst i den försåtliga värld jag är natten.

Miltal bok kommer verkligen variera för varje betraktare av mini-serien eftersom frågan det verkligen frågar är om du kan hitta ett sätt att vara i fred med att leva i en brutalt orättvist värld. Om du kan, då kommer du förmodligen hitta en mycket djupare samband med denna ojämna serien.

Jag är Night premiären måndag 28 januari på TNT på 9/8c.